Bewaarplicht van documenten uit het personeelsdossier van je werknemer

Weet jij hoe lang je wettelijk een personeelsdossier van je werknemer moet bewaren? En hoe zit het met fiscale documenten?  Heel terechte vragen, maar hier is niet zomaar eenduidig een antwoord op te geven. Het personeelsdossier bestaat namelijk uit diverse documenten. En elk document kent een eigen bewaartermijn.

Hieronder geven we je dan ook graag een opsomming van enkele veelvoorkomende documenten die je in een personeelsdossier kan terugvinden, met hun bijhorende bewaartermijn.

Sociale documenten


Fiscale documenten

Contracten


RSZ documenten 

En vergeet niet  dat een  personeelsdossier heel wat persoonlijke gegevens  bevat over je werknemer die je in het kader van de arbeidsrelatie verzamelt. Hierbij dien je dus ook nog rekening te houden met de regels rond de Privacy Wetgeving (GDPR).

Best een complex kluwen dus. Wil je graag meer weten of heb je een meer specifieke vraag hierover, neem dan zeker even contact met ons op en wij bezorgen je graag de juiste informatie.